Anton Stulp - eredirigent
Op vrijdag 26 april 2019 is tot groot verdriet van ons allen heengegaan Anton Stulp, onze geliefde dirigent. Anton is aan Albatros verbonden geweest vanaf najaar 1973, ruim 45 jaar dus. Hij was de grote inspirator en muzikaal leider, die in de loop van die lange reeks van jaren de befaamde sound van Albatros heeft ontwikkeld, door zijn arrangementen, zijn enorme muzikaliteit, geestdrift en niet aflatende inzet. Medio april mocht Anton nog een Koninklijke Onderscheiding ontvangen voor zijn grote verdiensten. Anton heeft ruim een half jaar tot het uiterste gevochten tegen de ziekte, die zich medio 2018 bij hem geopenbaard had, maar heeft die strijd helaas niet kunnen winnen. We zullen Anton enorm gaan missen. In de laatste periode van zijn ziekte heeft Albatros Anton benoemd als eredirigent, de laatste eer die hem nog bewezen kon worden. Anton zal voortleven in onze herinnering en zijn naam zal als eredirigent verbonden blijven aan Albatros.
Edwin v.d Wolf- percussionist
Tijdens zijn VWO-opleiding is Edwin begonnen met slagwerk lessen in de Jong Talent Klas van het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Vervolgens is de Bachelor of Music cum laude afgerond evenals de Master opleiding. Zijn docenten waren Tatiana Koleva, Luuk Nagtegaal en Joeke Hoekstra, daarvoor Fedor Teunisse, Jan Roel Hamersma, Michiel Gerringa, Dennis Elderman en Ido Gerard Kempenaar. Edwin heeft veel ervaring in het spelen in amateur- en beroepsorkesten (waaronder het Noord Nederlands Orkest), koren , en de meest diverse ensembles. Daarnaast is hij lid van de ‘Youth Percussion Pool’: een internationaal zeer actieve groep bestaande uit professionele slagwerkers o.l.v. Tatiana Koleva. Ook geeft Edwin lessen klassiek slagwerk, HaFaBra, drums en Afrikaanse percussie in mijn eigen studio, en is hij inmiddels ervaren docent op meerdere muziekscholen. Naast zijn activiteiten in de klassieke wereld is Edwin ook actief in verscheidene bands, spelende in diverse stijlen: blues/rock, soul en funk.
Gertie Bruin - accordeonist
Gertie speelt accordeon vanaf jonge leeftijd. Hij studeerde klassieke muziek en Muziektheorie aan de conservatoria te Enschede en Groningen bij docent Egbert Spelde en volgde een aantal masterclasses, waaronder bij Mogens Ellegaard, Mie Miki en Teodoro Anzellotti. Zijn ruime interesse en ervaring in origineel gecomponeerde muziek voor de accordeon varieert van klassiek tot lichte muziek. Naast solo optredens werkt Gertie Bruin graag samen met diverse vocalisten, musici en orkesten. In 2008 bracht hij zijn eigen solo CD “Dutch Touch” uit, met daarop nieuwe Nederlandse composities voor accordeon solo. Hij is werkzaam als docent accordeon op meerdere muziekscholen en is tevens dirigent van 3 accordeonorkesten.
Bouko Tiggelaar - dirigent
Bouko Tiggelaar studeerde orgel en kerkmuziek aan het Twents Conservatorium in Enschede en het Stedelijk Conservatorium in Arnhem bij respectievelijk Gijs van Schoonhoven en Theo Jellema en volgde tevens de bijvakken zang, dwarsfluit, koordirectie en piano. Hij studeerde enkele jaren orkestdirectie bij Piet Roorda en volgende een aantal cursussen voor koordirectie bij de Samenwerkende Nederlandse Koren Organisaties (SNK) bij onder andere Jan Stulen en Hans Lamers. Daarnaast volgde hij koor- en orgelcursussen in Zwitserland bij o.a. Jean Claude Zehnder en Egon Schwarb. Bouko is als organist verbonden aan de Kerken van de protestantse gemeenten van Zeerijp en Winschoten. Tevens studeerde hij bedrijfseconomie en managementwetenschappen en is hij verbonden als docent economie aan het Maartenscollege in Haren.

Verander de taal / Change language